All for Joomla All for Webmasters

هوشمندی رقابتی

رویکرد تخصصی

مشاوره مدیریت یکی از کارکردهای اصلی آزمایشگاه برای تحقق رسالت آن مبنی بر توانمندسازی مدیران و سازمان‌های ایرانی برای رقابت در کلاس جهانی است. با این رویکرد، آزمایشگاه مشاوره مدیریت را به عنوان راهکاری برای توانمندسازی شرکت‌های ایرانی و افزایش قابلیت‌ها و رقابت‌پذیری آنها می‌داند و تلاش می‌کند تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، جلب مشارکت سازمان‌ها در طی مسیر مشاوره، پرهیز از کلی‌گویی و شناخت دقیق نیاز و مسئله‌های سازمان این امر را تحقق بخشد. این گروه پژوهشی حوزه فعالیت تخصصی خود در مشاوره مدیریت را بر استراتژی متمرکز ساخته است و در این حوزه به ارائه خدماتی از قبیل برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی، مدیریت استراتژیک و ... می‌پردازد

ادامه مطلب

تحلیل کسب و کار

تحلیل کسب و کار عبارت است از “انجام فعالیتهای موردنیاز در شناسایی، مدیریت، برنامه ریزی، تحلیل و اعتبارسنجی نیازمندیهای یک سازمان و ارائه راه حل مناسب جهت دستیابی سازمان به اهدف تعیین شده” به عبارت ساده تر تحلیل کسب و کار را می‌توان علم تشریح فرآیندها، مکانیزم‌ها، جریان‌های اطلاعاتی، اهداف و استراتژی‌ها در دنیای کسب و کار دانست که می تواند شامل راه حل های مکانیزه و یا غیر مکانیزه باشد. نیازمندی‌هایی که براثر انجام فرآیندهای یک کسب و کار ارضاء می‌گردند، در این تجزیه و تحلیل مشخص می‌گردند. امروزه تحلیل کسب و کار نقش به سزایی را در برنامه‌ریزی استراتژیک، شناخت ریسک‌ها و تبین روش‌ها و راهکارهای نوین در سازمانها بازی می‌کند

ادامه مطلب

مشاوره در زمینه سرمایه گذاری

اهمیت بازار سرمایه در میان بازارهای مالی، از آن جهت است که انجام وظایف آن، یعنی تأمین مالی درازمدت و مدیریت ریسک به طور معمول در توان و حوزه فعالیت بازار پول و بازار بیمه نمی‌گنجد. شاید بتوان گفت دغدغه اساسی کشورهای در حال توسعه، نظم بخشیدن به فرایند سرمایه‌گذاری در سیستم اقتصادی است. همچنین یک بازار کارا به افراد مطلع و تحلیل‌گر نیازمند است، تا بتوانند در زمینه اطلاعاتی و قیمت‌گذاری نیازها را مرتفع نموده و قیمت‌ها را به‌طور منصفانه تعیین نماید. ارائه این خدمت‌ مالی به سرمایه‌گذاران در جهان قدمتی بیش از نیم قرن دارد. ارائه این خدمات توسط افراد مطلع و آگاه، به سرمایه‌گذاران در اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری کمک شایانی می نماید
ادامه مطلب

دستاوردهای هوش رقابتی

انجمن حرفه ای هوشمندی رقابتی این اصطلاح را چنین تعریف می کند، هوش رقابتی فرآیند نمایش محیط رقابتی است و تمام مدیران ارشد سازمان را قادر به اخذ تصمیم های آگاهانه در زمینه تحقیق و توسعه بازاریابی و تاکتیک های سرمایه گذاری تا استراتژی های بلندمدت می کند. هوش رقابتی مؤثر یک پروسه پیوسته شامل جمع آوری قانونی و اخلاقی اطلاعات و انتقال کنترل شده هوش عملیاتی به تصمیم گیران است. هوشمندی رقابتی، کل شناختی است که یک شرکت از محیطی که در آن رقابت می کند در اختیار دارد و حاصل تجزیه و تحلیل تعداد بی شمار از اطلاعاتی است که روزانه شرکت را بمباران می کند. در پرتو این دانش است که تصویر کاملی از وضعیت فعلی و آینده صحنه رقابت پیش روی مدیران قرار می گیرد تا بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. هوشمندی رقابتی فرآیند نمایش و شفاف سازی محیط رقابتی است و فرآیندی است برای گردآوری داده ها، اطلاعات محیط رقابتی و فعالیتهای رقبا و تبدیل آن به هوشمندی هدفمند و راهبردی است که به تصمیم گیری راهبردی مدیران یاری می رساند. دراین فرآیند، برای جمع آوری اطلاعات از ابزارها و روشهای قانونی و اخلاقی استفاده می شود. پایش و پیمایش محیط رقابتی با هدف اخذ تصمیمات راهبردی انجام می شود. به عبارت دیگر هوشمندی رقابتی مدیران ارشد، سازمانها را قادر می سازد که تصمیمات خود را براساس آگاهی از اطلاعات تحلیل شده و به موقع اتخاذ کنند که این امر تصمیم گیری راهبردی هوشمندانه و افزایش رقابت پذیری شرکت را درپی دارد.

تماس با ما

تهران، پل سیدخندان

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده مهندسی صنایع، طبقه همکف

آزمایشگاه پژوهشی هوش استراتژیک

تلفن: 33-88465030 داخلی: 110

پست الکترونیکی: info@sirlab.ir

نقشه موقعیت ما

١٣٩٥-١٣٩٤ © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آزمایشگاه پژوهشی هوش استراتژیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (SIRlab)می باشد