All for Joomla All for Webmasters

مقالات

ارائه یک ساختار جدید تصمیم گیری ویژگی محور برای ایجاد تنوع بیشتر محصول

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

این مقاله که در آزمایشگاه پژوهشی هوش استراتژیک تدوین شده است، در نخستین کنفرانس بین‏ المللی پارادایم های نوین مدیریت - هوشمندی تجاری و سازمانی به تاریخ 30 اردیبهشت ماه 1395 به صورت سخنرانی توسط آقای سامان سیادتی در دانشگاه شهید بهشتی ارائه گردیده است.

چکیده

امروزه شرکت ها با موقعیتهایی مواجه هستند که هر چه بیشتر و بیشتر به محصولات منحصر به فرد نیاز پیدا می کنند. این نتایج در یک تعداد رو به رشد از تنوع محصول و در اندازه های دسته ای که منجر به یک واحد می شوند، خود را نشان می دهد. تصمیمات ضروری برای اطمینان از کارایی منابع در این زمینه بخشی از توسعه محصول است. این تصمیم به این بستگی دارد که نیاز مشتریان را با تطبیق قطعات ومحصولات موجود، و یا یک طراحی جدید به انجام برساند. از یک طرف، این یک سوال فنی است، اما از سوی دیگر، توانایی برآورد هزینه های چنین تصمیماتی بصورتی که قابل اعتماد باشد مهم است. دیدگاه غالب آن است که اطلاعات مربوطه در یک شرکت در سیستم های اطلاعاتی مختلف پخش شده و به ندرت در زمان مناسب در دسترس است. اما این یک گام مهم برای پشتیبانی از چنین فرآیند تصمیم گیری است که برای شناسایی شباهت بین محصولات بر اساس مشخصات فنی آنها و ارتباط آنها با اطلاعات اقتصادی عمل می نماید. در این مقاله یک مفهوم برای این کار پیشنهاد گردیده است. متدولوژی کاربردی برای مبنای رویکرد علم طراحی قرار گرفته است. مصاحبه های مختلف با کارشناسان شرکتهای خودرویی الزامات مورد نیاز برای این مفهوم را ارائه نموده است. استفاده از این رویکرد از ویژگی های فن آوری است که بر اساس مدل محصول دیجیتال طراحی شده است. هر بخش به طور کامل مقدار تمام ویژگی ها و پارامترهای مربوط به آن را توصیف می کند. ویژگی های استخراج شده از کامپیوتر (CAD) به کمک سیستم های طراحی و انتقال به سامانه هوش کسب و کار یک زیر ساخت مناسب برای تجزیه و تحلیل ویژگی در بخش های مختلف را ارائه نموده است. نتایج نشان می دهد که هوش کسب و کار قادر به ارائه مبنای کافی برای تصمیم گیری در این زمینه است. این بستگی به ترکیب تولید مربوطه و اطلاعات اقتصادی با داده های اصلی محصول برگرفته از فرآیند مهندسی دارد و بنابراین در ارتباط با افزایش تنوع محصول قرار می گیرد.

تماس با ما

تهران، پل سیدخندان

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده مهندسی صنایع، طبقه همکف

آزمایشگاه پژوهشی هوش استراتژیک

تلفن: 33-88465030 داخلی: 110

پست الکترونیکی: info@sirlab.ir

نقشه موقعیت ما

١٣٩٥-١٣٩٤ © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آزمایشگاه پژوهشی هوش استراتژیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (SIRlab)می باشد